Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

Nová kĺbová električka Vario LF2+

 

#803 predstavená verejnosti počas DOD

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

18.9.2014 dorazila do Košíc ďalšia električka - #803

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Technické jazdy v súprave 801 + 802.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

V poradí druhá eletrička typu Vario LF2+ dorazila ráno 4.septembra do Košíc.
Dostala číslo #802

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Technické jazdy so záťažou ukončené.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dnes, 30.7.2014, robila nová električka kulisu pri poklepávaní základného kameňa IKD.
Vstup do električky, podľa slov primátora mesta, zakázal generálny riaditeľ DPMK.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

23.7.2014 Po úprave pruženia technické jazdy opäť pokračujú.
Nomentálne električka ale jazdí
bez krytu nad stredným pozvozkom.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

18.7.2014 - Technické jazdy na novej elekričke prerušené!

Podľa stránky imhd.zoznam.sk/ke:
Všetky skúšky a jazdy na 801-ke zastavené až do odvolania, vážna technická závada mechanická.
Pri zaťažení vozidla 19 tonami poklesli spodky článkov nad stredným podvozkom tak nízko, že zablokovali ovládacie tyče brzdičov v zabrzdenej polohe.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Novú kĺbovú nízkopodlažnú električku Pragoimex Vario LF2+, ktorá ako prvá dorazila do Košíc v noci 24. júna 2014, z celkového počtu 28 kusov, ste mohli dnes vidieť premávať po meste počas technologických jázd.
Cena jednej električky je 1 449 000 €, spolufinancované sú 85% z fondov Európskej únie, 10% zo štátneho rozpočtu a zvyšných 5% spolufinancuje DPMK.

Električka typu VarioLF2+ je šesťnápravová dvojčlánková električka určená pre jednosmernú prevádzku. Prototyp bol vyrobený v roku 2009. Električka koncepčne vychádza z typu Vario LF2, líši sa najmä novým typom podvozkov, vďaka ktorým mohla byť znížená vysokopodlažná časť. Obidva vstupy medzi podvozkami vozidla sú bezbariérové, krajné vstupy do vozidla majú jeden schod.
http://imhd.zoznam.sk/ke/popis-typu-vozidla/763/TWT-Pragoimex-VarioLF2.html
 

Vyjadrenie primátora, prečo mesto zakúpilo električky bez klimatizácie pre cestujúcich
(Prečo ale všetkých 127 nových autobusov klimatizáciu mať bude, sme sa nedozvedeli...) 

Dopravný podnik mesta Košice pri formulovaní technických požiadaviek na električky vychádzal z predpokladu, že pri častom a pravidelnom otváraní dverí v krátkych časových intervaloch je účinnosť klimatizácie v priestore pre cestujúcich sporná, respektíve, klimatizácia je neúčinná. Vychádzal na jednej strane z nákladov na jej inštaláciu vo vozidlách, ktorá sa pohybuje radovo od 3,5 % do 5 % z celkovej ceny vozidla a na strane druhej z prevádzkových nákladov pri používaní klimatizácie, ktorá ich zvyšuje o takmer 12 až 15 %. S výnimkou liniek do spoločnosti U. S. Steel Košice v úseku od OC Optima do areálu fabriky je používanie klimatizácie prakticky nevyužiteľné, nakoľko vzdialenosti medzi jednotlivými zastávkami v meste a širšom centre mesta sú vzdialené maximálne do 2,5 až 3 minút, čo v takom veľkom priestore znamená prakticky nulovú účinnosť jej využitia. Jednou z podmienok dodávok električiek, ktoré budú dodané v rokoch 2014 a 2015 je aj zrekonštruovanie tratí. Súčasne s dodávkou električiek teda bude prebiehať aj rekonštrukcia tratí, predovšetkým v centre mesta. Nové vozidlá budú prioritne jazdiť po týchto zrekonštruovaných tratiach, kde sa s klimatizáciou nepočítalo. V novom programovacom období sa počíta s ďalšou obnovou tratí, aj mimo centrum mesta a súčasne aj s nákupom ďalších električiek, nevylučujeme aj požiadavku na klimatizáciu v priestoroch pre cestujúcich.

S úctou a prianím úspešného dňa ostáva
Richard Raši, primátor mesta Košice.

http://www.skyscrapercity.com/

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

prečo vario ked je Evo

(pepo, 29. 1. 2015 14:01)

ty kokos tak to ked uz brali od tej blbej firmy elektricky.... to sa nedala kupit tato? ma konecne normalne otvaranie dvery, a klb nema spojeny z podvozkom.... http://www.pragoimex.cz/page/bezbarierova-tramvaj-evo2-43

Re: prečo vario ked je Evo

(Ar, 1. 2. 2015 14:34)

Môžem sa spýtať, čo vám vadí na dverách Varia a prečo má Evo normálne dvere?

Klima

(Pavol, 21. 9. 2014 11:28)

Ako ze klima do elektricky stoji 50000-75000 eur? To si robia srandu nie?

???

(keobcan, 20. 7. 2014 16:26)

Neviem co je to za forum ani neviem ako vazne ho treba brat , nie som nejaky odbornik na elektricky ale asi ju kousicek pretazili ked ten typ vozidla ma pohotovostnu hmotnost 30 000 kg , celkovu hm. 47 780 kg takze nalozit mozno max. 17 780 kg ci nie?

Re: ???

(sckesk, 21. 7. 2014 12:50)

Vždy sa predsa testuje hmotnosťou o niečo vyššou, ako je maximálne prevádzkové zaťaženie. Je to tak všade, u mostov, žeriavov...
A stránku IMHD spravujú a na ňu prispievajú aj zamestnanci DPMK, takže sa tu skôr dozviete pravdivé informácie, na rozdiel od tých, ktoré verejnosti oznámi hovorkyňa...
Iste sa tým DPMK a ani mesto nebude chváliť, že to čo vybrali, sa pri testovaní pokazilo. A videli ste od tej doby novú električku ďalej jazdiť?

Re: Re: ???

(keobcan, 21. 7. 2014 14:36)

myslel som ci to nie je podobne bezpecnostne opatrenie ako u modernych vytahov , jednoducho ked do vytahu nastupi viac ludi ako je dovolene tak sa zablokuje a pokial niekto nevystupi tak sa nepohne , ci?

Re: Re: Re: ???

(sckesk, 21. 7. 2014 17:06)

No po odľahčení by potom hádam mala fungovať ďalej? A nefunguje. Nie som ale odborník, len viem, že je odstavená a ďalšie testy sa už nerobia.

električka

(peto, 13. 7. 2014 14:50)

a potom tu je takato električka ktora ma stat 1 milion eur... http://m.rbth.com/science_and_tech/2014/07/11/vader_vehicle_or_bat-tram_futuristic_new_russian_streetcar_c_38119.html

neviem ktorú by som skôr kúpil... asi tu sračku čo kúpili do košic bez klimi a rovnej podlahy

Re: električka

(ne asi, 18. 7. 2014 20:07)

Najprv treba porozmyslat trosku si o tom zistit a potom pisat aby si zbytocne nepisal bludy. V tom clanku co si sem dal sa pise ze ta elektricka bola predstavena 9. jula. Sutaz na elektricky v KE bola vyhlasena davno predtym, tak ako ju mohli kupit, ked este oficialne ani neexistovala? Navyse keby aj bola vyrobena skor, najprv by sa do tej sutaze musel vyrobca prihlasit, co nespravil... takze o com tocis?

Re: Re: električka

(miso, 19. 7. 2014 23:36)

O verejnej súťaži bolo písané aj v novinách, že bola podmienkami šitá na mieru len jednému výrobcovi, ostatný nespĺňali požiadavky ake kládlo DPMK a mesto, takže niekto si chcel a chce ešte dobre privyrobiť ... postrieľať ich do jedného!!

Re: Re: električka

(peto, 20. 7. 2014 16:26)

na vyber boli oveľa lepšie, modernejšie, krajšie, s klímou, rovnou podlahou, normálnym otvaranim dverí ako je to na novom osobnom vlaku dvojposchodovom, a silno pochybujem že by mali problémy ako ta vinikajuca pragoimex čo mala 100% zhodu z podmienkami sutaž, ktorá teraz ma problémy s brzdami pri zataženi, verím že taka CAF alebo skoda električky by boli vhodnejšia kúpa.. ale na tom by sa ty správny lúdia toľko nenabalili.....

???

(Keobcan, 20. 7. 2014 7:26)

Presiel som celu stranku imhd.zoznam.sk/ke ale o tom ze ma elektricka nejake vazne problemy tam nieje ani pol slova ...

Re: ???

(sckesk, 20. 7. 2014 9:02)

Dispečerské fórum

Čo dodať

(AnLa, 18. 7. 2014 17:57)

Chodte do Prahy ale na východ cez finančné skupiny je to asi nádherné . CRC

KOLAJNICE

(kOLAJNICE, 12. 7. 2014 13:42)

pRV BY MALI OPRAVIT KOLAJOVé čASTI KOLAJNICE UPRAVA TERENU OKOLO KOLAJNíC A POTOM NAKUPIT NOVé ELEKTRIčKY ......