Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

INFO - Modernizácia električkových tratí MET v meste Košice

Vyhlásené verejné obstarávanie na zhotoviteľa projektu MET

Mesto Košice dňa 22. decembra 2015 zverejnilo vo vestníku verejného obstarávanie oznámenie o začatí verejného obstarávania na zhotoviteľa projektu Modernizácia električkových tratí v meste Košice (MET).

Predpokladaná hodnota zákazky: 88,2 milióna eur bez DPH 
Doba realizácie: 24 mesiacov od zadania zákazky
Jediné kritérium súťaže - najnižšia cena zákazky
Podmienky účasti:
- Uchádzač musí preukázať prístup k úveru alebo k iným finančným prostriedkom minimálne vo výške 15 000 000,00 Eur
- Minimálny celkový obrat za posledné tri hospodárske roky, musí byť 60 000 000,00 Eur
- uchádzač uskutočnil minimálne 3 stavby rovnakého a podobného charakteru ako je predmet zákazky
Všetky podmienky nájdete tu:
http://www2.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/322291

Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady: 18. februára 2016
Otváranie ponúk: 19. februára 2016

--------------------------------------------------------------------------------

Zámer rieši modernizáciu častí električkovej trate v rozsahu modernizácie samotného koľajového zvršku, spodku a v nevyhnutnom rozsah, modernizáciou infraštruktúry súvisiacej s prevádzkou na modernizovaných úsekoch električkovej trate.

Cieľom modernizácie je nahradenie zastaraných a opotrebovaných konštrukcií električkovej trate za nové a progresívne prvky. Jedná sa predovšetkým o úplnú výmenu električkového zvršku a spodku spolu s odvodnením, modernizáciu svetelnej signalizácie, návrh riadenia výhybiek a príprava prenosu informácií na dispečing DPMK, oznamovacie zariadenia a riadenie, úpravy existujúceho osvetlenia križovatky a nástupíšť, elektrický ohrev výhybiek a elektrické ovládanie výhybiek, úpravy na trakčnom vedení, ukoľajnenie trakčných stožiarov a preložky a výhľadové umiestnenie inžinierskych sietí.

Časť z pôvodného rozsahu stavby „Modernizácia električkových tratí v meste Košice“ je riešená v stavbe „KE, Modernizácia električkových uzlov z rozsahu MET v meste Košice“.

Celková dĺžka modernizovaných úsekov dvojkoľajnej električkovej trate bude 7,170 km.

Celkové predpokladané výdavky na stavbu „KE, Modernizácia električkových tratí MET v meste Košice“ predstavujú orientačnú sumu cca 76 mil. EUR s DPH.

Termín začatia a ukončenia výstavby navrhovanej činnosti
Začiatok výstavby: 07/2016
Ukončenie výstavby: 12/2018

stavba-met.jpg

 

Na základe požiadavky možnosti samostatnej realizácie jednotlivých električkových tratí bola stavba rozdelená do samostatných ucelených častí stavby (UČS):

UČS 08 - Ul. Moldavská, úsek trate Krajský súd - kruhový objazd Moldavská (mimo) - 2 960 m
Na všetkých prejazdoch bude navrhnutý asfaltobetóvý kryt. Priestor za hlavami podvalov sa zaasfaltuje, časť medzi zastávkami Zimný štadión a Idanská v dĺžke 426 m bude navrhnutá ako zatrávnená (okrem vnútorného priestoru medzi koľajnicami).
V danej UČS je potrebné upraviť existujúce električkové nástupné ostrovčeky v počte 6 kusov, pričom môže dôjsť aj k ich čiastočným posunom (zastávky Krajský súd, Zimný štadión, Idanská). Zároveň bude potrebné riešiť umiestnenie zastávok pri Krajskom súde a Steel Aréne.

UČS 09 - Kruhová križovatka Moldavská - 1 380 m
Novonavrhované riešenie má pozostávať z vytvorenia kruhovej križovatky pre električky s výjazdom a vjazdom pre každý smer. Súčasťou modernizácie danej UČS bude riešenie hlavného prestupového uzla križovatky. Navrhovaná dĺžka ostrovčekov má byť 50m, šírka min. 2,25 m. Na trasách navrhujeme asfaltobetónový kryt na všetkých prejazdoch. V mieste samostatného priechodu pre peších navrhujeme gumokovovú konštrukciu. Trávnatý kryt navrhujeme vo vnútornom priestore medzi obrubníkmi ohraničujúcimi koľaje okružnej križovatky, na vstupe, výstupe a ostatných v súčasnosti trávnatých povrchoch.

UČS 10 - Ul. Trieda SNP, úsek trate križ. Bardejovská (mimo) – križ. Laborecká (mimo) - 1 800 m

UČS 11 - Ul. Trieda SNP, úsek trate križ. Laborecká – obratisko Amfiteáter (mimo) - 3 100 m
Priestor bude zatrávnený v celej šírke profilu medzi cestnými obrubníkmi okrem priestoru medzi koľajnicami a 1,7 m od osi koľaje na vonkajšiu stranu. V danom priestore bude navrhovaný asfaltobetónový kryt. Na prejazdoch bude navrhnutý asfaltobetónový kryt.

UČS 12 - Ul. Zimná a B. Němcovej, úsek trate od križ. TIP TOP – obratisko Botanická záhrada (mimo) - 1 940 m
V celom danom úseku bude navrhovaný asfaltobetónový kryt.

UČS 13 - Obratisko Botanická záhrada - 360 m

UČS 14 - Ul. Komenského, úsek trate NMM (mimo) – obratisko Havlíčkova (mimo) - 2 800 m

UČS 15 - Križovatka VSS - 1 600 m
Novonavrhované riešenie má pozostávať z optimalizácie geometrie existujúcej koľajovej križovatky pre električky s výjazdom a vjazdom pre každý smer. Na trasách navrhujeme asfaltobetónový kryt na všetkých prejazdoch. V mieste samostatného priechodu pre peších navrhujeme gumokovovú konštrukciu.

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/ke-modernizacia-elektrickovych-trati-met-v-meste-kosice

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

?

(Meno, 23. 11. 2016 0:21)

Vie niekto, prečo je na pláne nakreslená Fejova ulica?
A križovatka VSS má byť kruhový objazd?

vyhybky

(bububu, 28. 12. 2015 14:59)

preco rucne prehadzuju vyhybku oproti miestnemu uradu stare-mesto smerom od maratonca... to je akoze ta "automaticka" vyhybka?

Začatie prác MET

(DB*ML, 21. 8. 2016 23:12)

Áno to je všetko pekné, ale kedy a ako to všetko pukne - aby sme sa pripravili na tu všetku zábavu a to budeme mať znova čo robiť ALE verím, že sa to všetko zvládne.
Lebo máme už pomaly 9/2016 - aj keď momentálne je 21.08.2016

Začatie prác MET

(DB*ML, 21. 8. 2016 23:14)

Áno to je všetko pekné, ale kedy a ako to všetko pukne - aby sme sa pripravili na tu všetku zábavu a to budeme mať znova čo robiť ALE verím, že sa to všetko zvládne.
Lebo máme už pomaly 9/2016 - aj keď momentálne je 21.08.2016

kruháč

(Tatranka, 27. 12. 2015 10:14)

A to riešenie kruháča na Moldavskej je už schválené v tejto podobe? Veď to vraj neprešlo a malo byť riešené po starom. Či?

dotazy k MET

(kosican, 27. 12. 2015 3:50)

a ozaj inak nikde nepisu aky bude zvrsok na komenskeho?zatravneny? ci zas len asfalto-beton ako ma byt na bozenke? :( a na tie prejazdy by som sa radsej prihovaral tiez za osvedcene gumovo-kovove riesenie, neviem naco silou mocou tam chcu zase pchat asfalt.. :( videli sme ako to dopadlo vramci IKD ci MEU.. a za dalsie rad by som vedel ci sa planuju vramci MET menit aj tie zhrdzavene a prehnite zltomodre stlpy(ako sa predtym avizovalo ze sa budu menit aj vramci MEU, kde sa nemenili), ci sa zas len vsetko zamaluje a bude.. :-/

Re: dotazy k MET

(Tatranka, 27. 12. 2015 10:11)

Stĺpy sa majú meniť všade aj na terajšom MEU a sem, tam majú byť osadené v strede chdoníkov. :-D

THC

(SHORTY, 15. 1. 2015 12:14)

A kde zostali Ťahanovce??? :-(

Re: THC

(stanley, 16. 1. 2015 0:35)

..keby len tie tahanovce, kde su zastarale azda najstarsie useky VSS-Barca, VSS-Jazero s obratiskom, kruhovy objazd VSA-VSS ...

Re: Re: THC

(JS, 19. 10. 2015 22:19)

UCS 15 je VSSka s Barcou

Re: THC

(Pepekkk, 20. 10. 2015 8:34)

Na THC tahat elektricku? Si normalny? Akoze kade? Po tom moste co nezvlada v 4 roch pruhoch ani auta a prepadava sa? THC aj Furca su odruky a za vodou, na THC uz davno mal jazdit trolejbus a na jazero viac elektriciek.. easy, ale vedenie mesta to nie a nie pochopit.

Re: Re: THC

(DopravnaPolicia, 20. 10. 2015 9:03)

na THC trolejbusy v sucasnom stave ani ist nemozu, pretoze pristupova cesta na THC (esicko z presovskej) nie je vhodne na trolejbusy a je to len "docasne v uzivani" na vynimku aj pre auta. Pokial nebude druhy vjazd/vyjazd na THC tak tam trolejbusy nikdy nenatiahnu. Podla predpisov, kazde sidlisko ktore chce trojelbusy musi mat minimalne 2 zodpovedne vjazdy/vyjazdy.

Re: Re: THC

(stefan, 27. 12. 2015 3:40)

ty dilinko sak elektricky na tahanovce-sidlisko vobec nemaju ist po tom starom moste co to trepes za voloviny ,trat pojde od nam.maratronu mieru(teraz je tam uz spravena dvojkolajna priprava na pokracovanie) dalej ku jumbu popri zel.nemocnici a dalej ponad zel. trat smerom k hypertescu kde sa spravi samostatny nadjazd pre elektricky ,pri hypertescu niekde ma byt aj novovybudovany terminal sever ,treba si najprv zistit fakty a nie tarat do vetra!

Re: Re: Re: THC

(Tatranka, 27. 12. 2015 10:06)

Trať na Ťahanovce? Tak v roku 2688 možno... :-D