Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

Rekonštrukcia železničnej stanice

24. 10. 2018

 

------------------------------------------------------------------------------------------

II.etapa rekonštrukcie staničnej budovy

II. etapa uvažuje s celkovou zmenou dispozície prednej fasády. Objekt sa na prízemí od pravého vchodu v prednej časti rozšíri smerom na juh po predajňu Lidl. Zo západnej strany sa objaví nákladný výťah a únikové schodisko. Objekt "šošovky" na treťom podlaží bude presahovať ponad strechu druhého, kde bude podopieraný sústavou oceľových šikmých stĺpov.

Pôvodný termín zahájenia prác II. etapy bol naplánovaný na 10.10.2014. Ten bol kvôli neskoršiemu nadobudnutiu právoplatnosti stavebného povolenia posunutý na 20.10.2014 . Platnosť stavebného povolenia pre II.etapu je do konca roka 2016.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Momentálne sa pripravuje projektová dokumentácia (Dokumentácia pre stavebné povolenie je v schvaľovacom procese) na II. etapu revitalizácie, ktorej predmetom bude prístavba na priečelí prijímacej budovy vrátane fasády od Staničného námestia, a odstavné a komunikačné plochy pred staničnou budovou. Začiatok týchto prác je naplánovaný na 09/2014 s dokončením do 12/2016.

 Zdroj: http://www.zsr.sk/ Dátum: 13.05.2014

 

1. Práce doteraz realizované v hrubých rysoch v interiéri prijímacej haly:
-              búracie práce na 2. nadzemnom podlaží
-              realizácia 3. nadzemného podlažia (ďalej NP)– statika + stavebná časť
-              výstavba technických miestností na streche budovy (plynová kotolňa, VZT, rozvodňa NN)
-              realizácia svetlíkov na streche budovy
-              realizácia už odovzdaných častí: rozšírenie LIDL-u, PNS stánok, rýchle občerstvenie-bistro, toalety a úschovňa batožín
-              dokončenie čakárne pre cestujúcich na 2. NP – ešte neodovzdané
-              zriadenie eskalátorov (3ks) a osobného výťahu pre verejnosť
-              dodanie a osadenie automatických vstupných posuvných dverí v počte 5 ks na vstupe a výstupe, do podchodov a na 1. nástupisko
-              zriadenie kastlíkov pre rozvody na 1., 2. a 3. NP
-              realizácia elektroinštalácií vrátane trafostanice, aktívneho bleskozvodu
-              štrukturovaná kabeláž pre rozvody ELI, EPS, rozhlas
-              rozvody vzduchotechniky a ústredného kúrenia
-              realizácia únikového a požiarneho schodiska
-              výmena okien na strane od 1. nástupiska
-              zateplenie a finálna úprava fasády od 1. nástupiska 
-              rekonštrukcia 1. nástupiska - odstránenie zatekania  do 1. NP

2. Práce momentálne realizované:
-              pokládka dlažby na 2. a 3. NP
-              realizácia podhľadov a uzavretie kastlíkov na 1., 2. a 3. NP
-              realizácia podhľadov v podchodoch
-              realizácia opláštenia z interiéru SDK stenou na 3. NP
-              dokončenie zábradlí v celom interiéri prijímacej haly
-              dokončenie profesných inštalácii v prevádzke minipotravín v podchode
-              dokončovanie ELI, EPS a rozhlasu v celej budove
-              je realizovaný HaVIS ( hlasový a vizuálny informačný systém )
-              príprava plôch pre komerčné účely 

Dokončenie a odovzdanie všetkých prác je plánovane do konca roku 2014.

Košickú stanicu v noci ovládajú stavbári
(článok v časopise - Železničný semafor - strana 4)

Vyjadrenie ŽSR, 20.02.2012

Zmluva o projekte revitalizácie železničnej stanice Košice bola podpísaná vo februári 2011, následne sa pripravovala dokumentácia pre stavebné povolenie a územné rozhodnutie, projekty úprav prevádzkových priestorov (vo výškovej budove, v budove ŽSR na Masarykovej) a upravovala sa štúdia budúceho stavu.
Po vydaní stavebných povolení boli realizované úpravy (nová elektroinštalácia, nové podlahy, maľby, nové zariadenia hygieny):
vo výškovej budove (šatne vlakových čiat, šatne pre výpravcov, kancelárie komanda...)
a v budove na Masarykovej ulici.
Do týchto upravených priestorov boli dočasne presťahované zložky ŽSR a ZSSK.
Po uvoľnení priestorov október/ november 2011 sa v prijímacej budove začali prípravné práce na vykonanie búracích prác. V decembri 2011 začali búracie práce v prijímacej budove, ktorých cieľom je zistenie technického stavu konštrukcie budovy. Zároveň sa pokračuje v príprave dokumentácie pre územné rozhodnutie. V súčastnosti sú v prijímacej hale vytvorené koridory pre cestujúcich a za týmito koridormi prebiehajú búracie práce.
Cestujúci sú obmedzení len v nevyhnutnom rozsahu, nakoľko rekonštrukcia prebieha za plnej prevádzky ŽST Košice.
Doteraz sa do rekonštrukcie prevádzkových priestorov investovalo 113 048,04 EUR.
Stavba je rozdelená na 3 etapy, skončiť by mala 26 mesiacov po začatí prác.

Staršie fotografie nájdete tu:

 

 

 

Zmluva je podpísaná na sumu 2 800 000 EUR. Celá investícia do rekonštrukcie ŽST Košice je z externého zdroja - prostriedky poskytuje súkromný partner, pričom vložené investície sa stávajú majetkom štátu v správe ŽSR. ŽSR vstupujú do tohto projektu bez vynaloženia finančných prostriedkov, ale formou poskytnutia užívacích práv investorovi ku komerčným nebytovým priestorom v stanici na dobu určitú.
Druhá etapa revitalizácie staničnej budovy ŽST Košice zahŕňa priestory vstupnej haly 1, 2 a 3 nadzemného podlažia, mimo priestorov zákazníckeho centra, ktoré už boli rekonštruované.
V tretej etape bude realizovaná nadstavba a prístavba ŽST Košice.
Rekonštrukčné práce budú zahŕňať komplexnú modernizáciu priestorov (od výmeny elektroinštalácie, ústredného vykurovania, vzduchotechniky, zdravotechnických inštalácií, presklenia, strešnej krytiny, schodiska až po opravu fasády a iné stavebné práce).

www.zsr.sk 
 

 

V zmysle zmluvy o projekte revitalizácie železničnej stanice v Košiciach a jej časového harmonogramu realizácií stavebných prác v prijímacej budove žst. Košice, predchádza vykonanie stavebných úprav na 2. 3. 7 a 9. NP Výškovej budovy a stavebných úprav na 1. NP stavby: Atrakčného obvodu Košice na Masarykovej ul. a to z dôvodu presťahovania pôvodných prevádzkových priestorov v prijímacej budove užívaných zložkami ŽSR alebo tretími subjektmi zabezpečujúcimi fungovanie existujúceho železničného systému do týchto zrekonštruovaných náhradných priestorov.
V súčasnosti bolo Úradom pre reguláciu železničnej dopravy (ÚRŽD) vydané rozhodnutie, ktorým sa povoľuje užívanie vykonaných stavebných úprav na 3. 7 a 9.NP vo Výškovej budove (pre 2.NP je na ÚRŽD nariadené ústne pojednávanie o začatí kolaudačného konania), ktoré však ešte nenadobudlo právoplatnosť. Po jeho nadobudnutí a prevzatí náhradných priestorov od investora dôjde k odovzdaniu pôvodných prevádzkových priestorov investorovi podľa prílohy č. 14 vyššie uvedenej zmluvy ako aj k presunu vlakových čiat ZSSK. Stavebné úpravy na náhradnom priestore na Masarykovej ul. boli už ukončené a priestor bol odovzdaný ŽSR. 
Druhá etapa revitalizácie t.j. stavebné úpravy železničnej stanice, začne búracími prácami a to hneď ako prebehne presťahovanie prevádzkových zložiek ŽSR a ZSSK do Výškovej budovy.

www.zsr.sk

Plánovanou rozsiahlou rekonštrukciou chceme prinavrátiť tomuto miestu meno a atraktivitu, ktoré malo v minulosti. Rekonštrukciou dosiahneme nielen skultúrnenie a zatraktívnenie tejto častiželezničnej stanice, ale aj blízkeho parku – zmenou skladby pravidelných návštevníkov stanice. Zároveň zabezpečíme cestujúcim, ktorí denne železnicou dochádzajú do mesta za prácou, aby mali kde nakúpiť a využiť služby, ktoré im poskytneme. Ušetríme im tak veľké množstvo času, keďže uvedené činnosti sú nútení realizovať v rámci celého mesta.

http://www.achilesslovakia.sk/

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Re: Re: Re: Re: UFO tragedia Kosic

(Bobcak, 17. 8. 2015 2:07)

Asi 90% architektou sa zhodne ze je to zly zasah.
Som za to ze reknstrukcia stanice bola nevyhnutna tak isto ako aj zmna a vyuzitie vnutorneho pristoru.
Ale to co sa tam deje vysvetlim tak aby to pochopil aj lajik. Viete si predstavit ze teraz by priplatali ku domu sv. Alzbety rovno na hlavnej ulici parkovaci 3 podlazny dom a este do rohu prilepili nejaky fastfood? Tiez by zmennili prisotor a doplnili co tam chybal... Ale znicili by pamiatku.. To iste teraz spravili so stanicou.. priplatali k nej nieco co tam niesmie byt.

Re: Re: Re: Re: Re: UFO tragedia Kosic

(Tatranka, 15. 9. 2015 12:38)

Haha! Dóm bol "brutálne" prestavaný pri tzv. rekonštrukcii v 19. storočí arch. Steindlom. Áno, bolo to v súlade s účelom stavby a pôvodným arch. štýlom, ale podstaných zmien aj v dispozícii je tam až, až. Budova stanice je dnes podľa mňa dtto, ale s prihliadnutím na zmenu, či skôr rozšírenie účelu budovy stanice. Ale je to jedno, čo človek to názor, hlavne negatívny. To, že bola zbúraná hodnotná budova banky od Arch. Šprláka Uličného na Strojárenskej, takmer nikoho netankuje, ani to, že sa tam chystá monštrózna výstavba ďalšieho budúceho vredu v meste... :-/

Re: Re: UFO tragedia Kosic

(Gallo, 21. 5. 2015 12:05)

Je vidieť že sa do architektúry absolútne nerozumieš, pôvodná kompozícia stanice na konci s výškovou budovou bola perfektná. Krásna lomenica na streche a fasáde dávala stanici cveng. Toto čo sa tam robí teraz je zverstvo. Autor asi príliš listoval na internete, oblé ufo na nožičkách pred novou zasklenou fasádou je totálny blud. Vôbec nemali povoliť k pôvodnému objektu čokoľvek pristavať a ak tak potom s citom. Možno by tak ostalo viac financií napríklad na kvalitnejší interiér.

Re: Re: Re: UFO tragedia Kosic

(steve, 29. 5. 2015 22:00)

presne mohli ostat prachy napr na novu stanicnu dlazbu a schodistia+ na prerobenie podchodov..a tak nechali to cele tak a vlastne len rovno zacali dorabat poschodia pricom na prizemi ostala ta povodna oryhana dlazba po bezdakoch z cias komancov..dufam ze aspon dodatocne na to najdu financne zdroje a ju nakoniec vymenia, bo je to hroza des katastrofa ako teraz ta nova stanica vo vnutri s tou starou dlazbou vyzera.. bleee fuj!

dlazba

(pato, 14. 9. 2015 0:14)

mna skor serie ovela viac ze sa vybodli na dlazbu na prizemi stanice a nechali povodnu(strasne to vyzera a posobi velmi zle) a neprerobeny prechod k nastupisiam resp podchodom(aj ked to zrejme spada pod rekostrukciu vramci zsr trati a prerabky na 160km/h) a taktiez som zvedavy co sa spravi s predstanicnymi priestormi po ukonceni rekonstrukcie trati ci sa to aspon nejako zrype-ten stary asfalt s obrubnikmi a zltymi zhrdzavenymi stlpmi(snad ich duha aj tie zvysne vramci rekonstrukcie trati odstrani resp vymeni) a da sa tam povedzme nejaka kamenna dlazba a upravi sa prostredie napr ze sa tam daju lavicky s fontankou a kvetmi,prip stromami a pod.. tak ako to je napr aj na vizualizacii firmy achilles povedzme

Re: dlazba

(Tatranka, 14. 9. 2015 10:11)

Predstaničný priestor? To už má v réžii mesto a či dačo budú robiť a kedy?

škoda

(peto, 13. 9. 2015 21:44)

skoda ze natreli tie podpery restauracie tou hnusnou lacnou "striebornou" farnou a ne nejakou co sedi k oknam vchodu taka pekna siva či jak to nazvat alebo horne okna restauracie... to nevedia spravit jednoliate vsetko z jednej farby?

pokracuje stavba

(Marian, 10. 9. 2015 9:57)

Chcem sa opytat či pokračuje este rekonštrukcia ŽSR Košice lebo sa nedavaju fotky čo sa spravilo

prava cast

(Ander, 17. 8. 2015 2:09)

Preco ta cast kde je lidl s tou hnusnou reklamou a nadpisom restauracia este nieje zrekonstruovana? preco sa na nej nic nezmenilo a neodstranili reklamy a nadpisy a preco neopravili strechu v tej casti??????

slavny "achilles" dalsi potomok duhy a pod lacnych firiem

(stanley, 22. 7. 2015 16:24)

tak uz som sa nasral a napisal som priamo do firmy ohladom tej starej komunistickej oryhanej dlazby v hale a schodistiach a vymeny podchodov a nastupist a obnovy predstanicnych priestorov a namestia.. a prisla presne "ocakavana" odpoved, ktoru vam preposielam.. bananistan a kocurkovo je tento smradlavy prehnity stat slabe slovo..

Dobry den,

spominane materialy(teda prizemie) v zst.Kosice nechavame v povodnom vzhlade.

Co sa tyka nastupist prosim Vas aby ste sa ohladom odpovedi obratili na ZSR, nakolko nie je v nasej kompetencii odpovedat na tieto otazky.
Otazky ohladom Stanicneho namestia zase smerujte na Mesto Kosice.

S pozdravom

Ing. Helena Hrobakova

Re: slavny "achilles" dalsi potomok duhy a pod lacnych firiem

(Tatranka, 31. 7. 2015 14:14)

Podchody, nástupištia a predstaničné priestory neboli a nie sú predmetom projektu rekonštrukcie, pokiaľ ja viem.
Dlažba na prízemí budiž, to mali vymeniť alebo vyčistiť, prebrúsiť a vyleštiť (možno sa tak ešte stane, neviem...), z odpovede mi to celkom jasne nevyplýva.

Nador

(Tomas, 21. 7. 2015 23:31)

Prve som si myselel ze je to len zrazka s UFOm.. potom som to zacal brat ako parazita alebo votrelca... A nakoniec je z toho hnusny zhubny nador ktory zabil cely architektonicky organizmus...

Super Stanica

(Kosican , 20. 7. 2015 22:39)

Nech mi nikto nehovori, ze sa mu nova stanica nepaci. Skutocne nam mozu vsetci zavidiet.

Re: Super Stanica

(steve, 20. 7. 2015 23:09)

ok, ale tu komunisticku smradlavu staru dlazbu na prizemi haly a schodistia by mohli vymenit to uznas aj sam ze to tam nereze a vobec nepasuje(verim ze vymenu dlazby este v plane maju a dodatocne zrealizuju)...a dufam ze vramci rekonstrukcie trati na 160km/h sa vymenia a zrekonstruuju neskor aj podchody s nastupistiami, lebo tie su tiez zalostne a na zaplakanie.. aj ked v porovnani s takou zaostalou Zilinou ci Bratislavou sme na tom este fasa, tam sa cloveku obracia zaludok ked tam vystupi pred par dnami som bol na Zilinskej stanici co krok to sa mi dvihal zaludok a napinalo ma.. neskutocne ako v state EU mozu nechat zanedbat tak dolezity prestupny dopravny uzol.. to si teda robime "reklamu" vo svete, nech mi nehovoria ze eurofondy na to nie su a ze kompetentni v ZA nie su schopni vypracovat projekt modernej zel.stanice na urovni.. o BA radsej ani hovorit nebudem to je uz roky rokuce zumpa bezdakov a kazdy vo vedeni uz roky na projekt stanice serie..

dlažba

(Karfiol, 15. 5. 2015 13:09)

Ja by som bol radšej ak by zo stanice zmizli cigoši než dlažba

zabudnuta povodna dlazba..

(peter, 11. 5. 2015 23:04)

steve ma pravdu kedy konecne zacnu davat prec tu oryhanu komunisticku dlazbu z prizemia, schodista a z podchodov? ved to vyzera katastrofalne!!!vidno to hlavne na obr. c. 54-jak tam sedia cigosi na schodoch mi to pripada uplne ako povodna stanica bez zmeny) a potom c.58-61 des a hruza.. ako mohli trestuhodne zabudnut na vymenu dlazby na prizemi?panejane..

stavba

(Peto, 14. 3. 2015 14:38)

Preco ta stavba napreduje tak pomali? taky maju harmonogram upevnit jednu kontrukciu na den?! ...lol

stanicna dlazba

(steve, 27. 1. 2015 23:19)

prosim vas neviete mi niekto konecne odpovedat bude sa teda menit ta stara oryhana dlazba na prizemi a na schodisti este z cias komunizmu ci sa ponecha tak ako to je, lebo takto to teraz vyzera strasne otrasne.. na 1. a 2.poschodi dlazba vymenena, vyzera to ako tak slusne na urovni a na prizemi schodisti a podchodoch stara povodna.. strasne to je ..a na buduvu z vonku dufam ze aspon nahodia novu fasadu na tie murovane casti a staru obiju dole, alebo to tiez chcu nechat takto v takom povodnom oryhanom stave?

Re: stanicna dlazba

(sckesk, 28. 1. 2015 8:56)

Skúste napísať na kontakt, ktorý nájdete tu: http://www.achilesslovakia.sk/,
lebo my s týmto projektom nemáme nič spoločné, na tejto stránke iba všeobecne informujeme o dianí v Košiciach.

eskalatory

(celaskon, 27. 1. 2015 18:08)

pekne,ze stanicu renovuju,ale na to najdolezitejsie zabudli, ako je zvykom v inych staniciach a je to tam samozrejmostou a to su eskalatory k nastupistiam...