Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

Rekonštrukcia železničnej stanice

24. 10. 2018

 

------------------------------------------------------------------------------------------

II.etapa rekonštrukcie staničnej budovy

II. etapa uvažuje s celkovou zmenou dispozície prednej fasády. Objekt sa na prízemí od pravého vchodu v prednej časti rozšíri smerom na juh po predajňu Lidl. Zo západnej strany sa objaví nákladný výťah a únikové schodisko. Objekt "šošovky" na treťom podlaží bude presahovať ponad strechu druhého, kde bude podopieraný sústavou oceľových šikmých stĺpov.

Pôvodný termín zahájenia prác II. etapy bol naplánovaný na 10.10.2014. Ten bol kvôli neskoršiemu nadobudnutiu právoplatnosti stavebného povolenia posunutý na 20.10.2014 . Platnosť stavebného povolenia pre II.etapu je do konca roka 2016.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Momentálne sa pripravuje projektová dokumentácia (Dokumentácia pre stavebné povolenie je v schvaľovacom procese) na II. etapu revitalizácie, ktorej predmetom bude prístavba na priečelí prijímacej budovy vrátane fasády od Staničného námestia, a odstavné a komunikačné plochy pred staničnou budovou. Začiatok týchto prác je naplánovaný na 09/2014 s dokončením do 12/2016.

 Zdroj: http://www.zsr.sk/ Dátum: 13.05.2014

 

1. Práce doteraz realizované v hrubých rysoch v interiéri prijímacej haly:
-              búracie práce na 2. nadzemnom podlaží
-              realizácia 3. nadzemného podlažia (ďalej NP)– statika + stavebná časť
-              výstavba technických miestností na streche budovy (plynová kotolňa, VZT, rozvodňa NN)
-              realizácia svetlíkov na streche budovy
-              realizácia už odovzdaných častí: rozšírenie LIDL-u, PNS stánok, rýchle občerstvenie-bistro, toalety a úschovňa batožín
-              dokončenie čakárne pre cestujúcich na 2. NP – ešte neodovzdané
-              zriadenie eskalátorov (3ks) a osobného výťahu pre verejnosť
-              dodanie a osadenie automatických vstupných posuvných dverí v počte 5 ks na vstupe a výstupe, do podchodov a na 1. nástupisko
-              zriadenie kastlíkov pre rozvody na 1., 2. a 3. NP
-              realizácia elektroinštalácií vrátane trafostanice, aktívneho bleskozvodu
-              štrukturovaná kabeláž pre rozvody ELI, EPS, rozhlas
-              rozvody vzduchotechniky a ústredného kúrenia
-              realizácia únikového a požiarneho schodiska
-              výmena okien na strane od 1. nástupiska
-              zateplenie a finálna úprava fasády od 1. nástupiska 
-              rekonštrukcia 1. nástupiska - odstránenie zatekania  do 1. NP

2. Práce momentálne realizované:
-              pokládka dlažby na 2. a 3. NP
-              realizácia podhľadov a uzavretie kastlíkov na 1., 2. a 3. NP
-              realizácia podhľadov v podchodoch
-              realizácia opláštenia z interiéru SDK stenou na 3. NP
-              dokončenie zábradlí v celom interiéri prijímacej haly
-              dokončenie profesných inštalácii v prevádzke minipotravín v podchode
-              dokončovanie ELI, EPS a rozhlasu v celej budove
-              je realizovaný HaVIS ( hlasový a vizuálny informačný systém )
-              príprava plôch pre komerčné účely 

Dokončenie a odovzdanie všetkých prác je plánovane do konca roku 2014.

Košickú stanicu v noci ovládajú stavbári
(článok v časopise - Železničný semafor - strana 4)

Vyjadrenie ŽSR, 20.02.2012

Zmluva o projekte revitalizácie železničnej stanice Košice bola podpísaná vo februári 2011, následne sa pripravovala dokumentácia pre stavebné povolenie a územné rozhodnutie, projekty úprav prevádzkových priestorov (vo výškovej budove, v budove ŽSR na Masarykovej) a upravovala sa štúdia budúceho stavu.
Po vydaní stavebných povolení boli realizované úpravy (nová elektroinštalácia, nové podlahy, maľby, nové zariadenia hygieny):
vo výškovej budove (šatne vlakových čiat, šatne pre výpravcov, kancelárie komanda...)
a v budove na Masarykovej ulici.
Do týchto upravených priestorov boli dočasne presťahované zložky ŽSR a ZSSK.
Po uvoľnení priestorov október/ november 2011 sa v prijímacej budove začali prípravné práce na vykonanie búracích prác. V decembri 2011 začali búracie práce v prijímacej budove, ktorých cieľom je zistenie technického stavu konštrukcie budovy. Zároveň sa pokračuje v príprave dokumentácie pre územné rozhodnutie. V súčastnosti sú v prijímacej hale vytvorené koridory pre cestujúcich a za týmito koridormi prebiehajú búracie práce.
Cestujúci sú obmedzení len v nevyhnutnom rozsahu, nakoľko rekonštrukcia prebieha za plnej prevádzky ŽST Košice.
Doteraz sa do rekonštrukcie prevádzkových priestorov investovalo 113 048,04 EUR.
Stavba je rozdelená na 3 etapy, skončiť by mala 26 mesiacov po začatí prác.

Staršie fotografie nájdete tu:

 

 

 

Zmluva je podpísaná na sumu 2 800 000 EUR. Celá investícia do rekonštrukcie ŽST Košice je z externého zdroja - prostriedky poskytuje súkromný partner, pričom vložené investície sa stávajú majetkom štátu v správe ŽSR. ŽSR vstupujú do tohto projektu bez vynaloženia finančných prostriedkov, ale formou poskytnutia užívacích práv investorovi ku komerčným nebytovým priestorom v stanici na dobu určitú.
Druhá etapa revitalizácie staničnej budovy ŽST Košice zahŕňa priestory vstupnej haly 1, 2 a 3 nadzemného podlažia, mimo priestorov zákazníckeho centra, ktoré už boli rekonštruované.
V tretej etape bude realizovaná nadstavba a prístavba ŽST Košice.
Rekonštrukčné práce budú zahŕňať komplexnú modernizáciu priestorov (od výmeny elektroinštalácie, ústredného vykurovania, vzduchotechniky, zdravotechnických inštalácií, presklenia, strešnej krytiny, schodiska až po opravu fasády a iné stavebné práce).

www.zsr.sk 
 

 

V zmysle zmluvy o projekte revitalizácie železničnej stanice v Košiciach a jej časového harmonogramu realizácií stavebných prác v prijímacej budove žst. Košice, predchádza vykonanie stavebných úprav na 2. 3. 7 a 9. NP Výškovej budovy a stavebných úprav na 1. NP stavby: Atrakčného obvodu Košice na Masarykovej ul. a to z dôvodu presťahovania pôvodných prevádzkových priestorov v prijímacej budove užívaných zložkami ŽSR alebo tretími subjektmi zabezpečujúcimi fungovanie existujúceho železničného systému do týchto zrekonštruovaných náhradných priestorov.
V súčasnosti bolo Úradom pre reguláciu železničnej dopravy (ÚRŽD) vydané rozhodnutie, ktorým sa povoľuje užívanie vykonaných stavebných úprav na 3. 7 a 9.NP vo Výškovej budove (pre 2.NP je na ÚRŽD nariadené ústne pojednávanie o začatí kolaudačného konania), ktoré však ešte nenadobudlo právoplatnosť. Po jeho nadobudnutí a prevzatí náhradných priestorov od investora dôjde k odovzdaniu pôvodných prevádzkových priestorov investorovi podľa prílohy č. 14 vyššie uvedenej zmluvy ako aj k presunu vlakových čiat ZSSK. Stavebné úpravy na náhradnom priestore na Masarykovej ul. boli už ukončené a priestor bol odovzdaný ŽSR. 
Druhá etapa revitalizácie t.j. stavebné úpravy železničnej stanice, začne búracími prácami a to hneď ako prebehne presťahovanie prevádzkových zložiek ŽSR a ZSSK do Výškovej budovy.

www.zsr.sk

Plánovanou rozsiahlou rekonštrukciou chceme prinavrátiť tomuto miestu meno a atraktivitu, ktoré malo v minulosti. Rekonštrukciou dosiahneme nielen skultúrnenie a zatraktívnenie tejto častiželezničnej stanice, ale aj blízkeho parku – zmenou skladby pravidelných návštevníkov stanice. Zároveň zabezpečíme cestujúcim, ktorí denne železnicou dochádzajú do mesta za prácou, aby mali kde nakúpiť a využiť služby, ktoré im poskytneme. Ušetríme im tak veľké množstvo času, keďže uvedené činnosti sú nútení realizovať v rámci celého mesta.

http://www.achilesslovakia.sk/

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

zABRADLIE

(Mike, 27. 1. 2015 18:00)

aJ TO ZáBRADLIE OKOLO STRECHY HORE BY MOHLI DAT PREč ......

stanicna dlazba

(steve, 13. 12. 2014 23:32)

tak ako teda bude sa s tou dlazbou na prizemi stanice nieco robit, ci sa necha ta povodna komunisticka?fakt to vyzera hrozne a strasne to bije do oci a nejde dokopy nova stanica a stara povodna podlaha z cias komancov.. schvalne chodte sa pozriet na 1.poschodie a pozrite sa potom dole, vas zarucene napne..

Eskalátory

(sando, 25. 8. 2013 13:35)

ak nebudú eskalátory k násrupištiam tak je tá rekonštrukcia na nič. cestujem často s kufrom a je to hrozné. v rakúzku majú eskalátory aj na predmeských zastávkach. Hanba Slovensku.

Re: Eskalátory

(tino, 6. 12. 2014 5:07)

Nieze by ste boli radi ze to tam nebude vuzerat ako po 2svatovej ... Ale normalne, ako sa patri pre ludi ... A teba zaujima taka prkotina ako eskalatory ... Podla mna je prednejsi vzhlad a prvy dojem zo stanice ako vyjebkane eskalatory

Re: Eskalátory

(JANIK, 21. 3. 2014 22:08)

tak si cestuj v rakusku :D :D blazon

Re: Eskalátory

(Muro, 4. 9. 2014 10:39)

Myslim ze par schodov ti neublizi s kufrom pokial niesi geolog a nenosis v nej vzorky ...Skor nech je vytah pre bezbarierovy pristup ak je niekto vozickar alebo pre starsich ludi.. V Anglicku tiez nemaju ku kazdemu nastupistiu eskalator

Re: Re: Eskalátory

(Marika B, 12. 11. 2014 20:01)

ja cestujem pravidelne kazde 2 tyzdne s vacsim kufrom a kedze mam problem s chrbticou nie je to ziadna sranda, cestuju aj starsi ludia ktori tiez privitali aby sa nemuseli trmacat hore dolu po schodoch ..ved uz aj Poprad ci Piestany maju vytah na nastupistiach..Kosice su horsie? ide j o zahranicnych hosti, naco je nam krasna vstupna budova ked nastupistia su predpotopne?

Re: Eskalátory

(marsob, 5. 9. 2014 22:34)

problem je ze nastupiste vlastia zeleznice a budovu zel. stanice sukromna osoba. Len zeleznice tie eskalatory budu riesit ked sa bude opravovat trat...a to bude v nedohladne

Re: Re: Eskalátory

(ms9, 11. 10. 2014 0:13)

budovu zel.stanice maju vo vlastnictve zeleznice...sukromna osoba to ma iba v prenajme a za to robi rekonstrukciu, výnosy z prevádzky tych vsetkych veci co tam budu pojdu sukromnikovi za to ze spravil rekonstrukciu

2. etapa

(marsb, 24. 11. 2014 20:13)

No tak ot vyzera ze asi to ufo nepristane na streche stanice.podla toho aku konstrukciu tam davaju...

Nastupistia

(Marika B, 12. 11. 2014 20:09)

Chcela by som poprosit niekoho kompetentneho aby sa vyjadrili aj ku uprave nastupist, lebo aj tie patria ku stanici aj ked tam nie su ziadne butiky, lebo tie to potrebuju viac ako sol a to 3,nastupiste je teda v katastrofalnom stave nevraviac ze tam nieje ziaden bezbarierovy pristup, matky s kocikmi atd nemaju sancu.

Re: Nastupistia

(sckesk, 12. 11. 2014 20:44)

Vyjadrenie ŽSR
V rámci riešenia problémov košickej železničnej stanice (ŽST) bolo v roku 2013 zrealizované, resp. zrekonštruované nástupište č. 1 aj z dôvodu zatekania pri hranici nástupišťa a budovy ŽST. V rámci investičného plánu na obdobia 2014 – 2017 ŽSR uvažujú pre rok 2015 s procesom verejného obstarávania a so zahájením projektovej prípravy rekonštrukcie nástupíšť 2 a 3. Predmetom tejto projektovej dokumentácie by malo byť vypracovanie návrhu rekonštrukcie nástupíšť na štandardy, ako aj odstránenie nenormových stavov, napr. v oblasti elektrotechniky a riešenie prístupu na tieto nástupištia pre imobilných.
Predpoklad realizácie závisí od samotného spracovania projektovej dokumentácie.

Re: Nastupistia

(marsob, 24. 11. 2014 20:11)

nastupite maju v sprave zeleznice slovenskej republiky a budovu spravuje sukromna osoba.Preto sa nerobia nasatupistia tie asi pridu na rad vtedy, ked ja bud erekonstruovat trat kysak kosice... a to bude .... kto vie kedy

pravda

(steve, 1. 10. 2014 13:34)

no tak tu podlahu v hlavnej budove som si vsimol aj ja, mohli by ju resp mali vymenit a dat taku istu ako je aj na druhom ci tretom poschodi, vyzera to hrozne vynovena stanica a ta stara povodna komunisticka podlaha na prizemi.. otrasne, to nejde vobec dokopy, ked si pozriete fotky a taktiez dufam ze ked dokoncia ten predok stanice ze sa bude pokracovat aj s prerabkou celeho namestia (pokladka dlazby ci ine skulturnenie okolia-travniky, fontanka, kvety a pod)

Re: pravda

(ms9, 11. 10. 2014 0:10)

dufam ze tu pdolahu vymenia nielen na rpizedmi, ale aj v tych podchodoch..

jeemine

(stan38, 1. 9. 2014 0:46)

a co ta podlaha na prizemi stanicnej budovy, to planuju nechat s prepacenim tu staru oryhanu dlazbu po bezdomovcoch a ciganoch este z povodnej starej stanice(podobne dlazba na schodiskach to iste-vyzera to otrasne-len vycapene navarene nove zabradlie a inac nic, schodiska ostali defacto povodne) ,preco sa nevymienala dlazba na prizemi (aj na spominanych schodiskach) subezne zaroven s prestavbou?a co predok budovy stanice(predok stanice by sa mal renovovat a dobudovat priecelie stanice-prednu cast) a namestie pred stanicou bude sa revitalizovat vobec?(podla nakresu tam ma byt vydlazdena plocha(parcik) s novymi lavickami a fontankou+zahony s vysadenymi kvetmi a pod. ako to bude? a taktiez dufam ako to uz tu vyssie odznelo ze najneskor buduci rok dojde aj k samotnej rekonstrukcii nastupist a prichodov k vlakom lebo to vyzera otrasne, jak keby clovek prechadzal tunelom pre bezdomovcov..btw, tie komunisticke pristresky na jednotlivych nastupistiach by som komplet vymenil cele,je to hroza

Re: jeemine

(marsob, 5. 9. 2014 22:36)

priecelie budovy sa bude rekonstruovat v dalsej etape.

Re: Re: jeemine

(stan38, 6. 9. 2014 21:18)

to viem aj z clanku kedze sa to tam pise hned na zaciatku ty dilino, odpovedz na ostatne casti -padlo tam viacero otazok, nielen odpovedat na to co vyhovuje..myslim ze som sa pytal jasne a zretelne!!! este raz-prva otazka-co bude so starou dlazbou na prizemi a schodiskach-bude sa vymienat alebo sa necha ta stara oryhana a uspokoji sa s tym stavom ako je?(ako vo vacsine pripadov v tomto ptrehnitom komunistickom state robi sa za lacno, odflaknuta polovicna robota) co predstanicne plochy kedy sa planuje klast dlazba a revitalizovat namestie pred stanicou,planuje sa to vobec?

Re: Re: Re: jeemine

(ms9, 11. 10. 2014 0:09)

no tak moment...spravame sa trosku normalne nie ako degenerovani jedinci...ked nieco od niekoho chces, tak logicky nebudes tu zo seba robit debila a kydať na ludi...nikto nieje povinny ti odpovedat, marsob to urobil z vlastnej vôle...tato diskusia pod fotkami ma skôr informatrivny charakter, nie na vybijanie nervov...tak tomu prispôsob svoje správanie..

Okolie

(Mike, 1. 10. 2014 10:23)

Mohli by aj to okolie nejak poupravovať nové zabradlie chodníky schody trávnik a hlavne tie stánky a prístavbu krcmi na chodníku kde samí bezdák chodí zrušit vyzerá to tam aj tak ako chernobile....