Choď na obsah Choď na menu
Reklama
 

Reklama

Rekonštrukcia električkovej trate na Staničnom námestí

16. 11. 2015

Ste na facebooku a páči sa vám táto stránka? 
Dajte jej svoj "LIKE" (aj keď vám zato nesľubujeme žiadne výhry).
Ďakujeme.

 

 

Návrat autobusových liniek na Staničné námestie
http://www.kosice.estranky.sk/clanky/oznamy-a-informacie/info---navrat-autobusovych-liniek-na-stanicne-namestie.html

-------------------------------------------------------------------------------

Zo stanice robotníkov presunuli
Pred časom majiteľ firmy Dúha pre Košice:dnes uviedol, že kapacity zo Staničného námestia stiahli na urgentnejšie úseky, najmä na Kuzmányho a Štúrovu ulicu a priľahlé križovatky.
http://www.kosicednes.sk/kosicania-kritizuju-nekvalitu-rekonstruovanej-trate/

------------------------------------------------------------------------------------

Zmeny v organizácii dopravy od 5.7.2015
info---zmeny-v-organizacii-dopravy-od-5.7.2015

Výrazné zmeny v MHD od 5. júla
info---vyrazne-zmeny-v-mhd-od-5.-jula

---------------------------------------------------------------------------------------

Od nedele 8.3.2015 sa po neúspešnom prvom pokuse, začala rekonštrukcia električkovej trate na Staničnom námestí.

Dopravné obmedzenia s tým súvisiace nájdete tu:
zmena-organizacie-dopravy-z-dovodu-rekonstrukcie-elektrickovej-trate-na-stanicnom-namesti

Zmeny MHD na Staničnom námestí nájdete tu:
mhd-pocas-uzavierky-stanicneho-namestia

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Od pondelka 1.9.2014 dochádza k obnoveniu električkovej dopravy na Staničné námestie
Zároveň dochádza ku zmenám liniek MHD a to nasledovne:
- náhradná autobusová linka X7 bude predĺžená až na Havlíčkovu
- linka 3 bude premávať v pôvodnej trase
- linka 4 pôjde zo Staničného námestia do Barce
- R1 bude obnovená v pôvodnej trase
- linka 6 pôjde v pôvodnej trase (na stanicu) + bude predĺžená až na Havlíčkovu
- zriadená nová okružná linka 12T (NO-Dom umenia-Poľská-Verejný cintorín-Ryba-Rušňové depo-NO)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rekonštrukciu električkovej trate pri stanici prerušia

Prestavba električkových tratí za 40 miliónov eur v Košiciach sa ani poriadne nezačala a už narazila na veľký problém. Na trati pri železničnej stanici od začiatku výluky 2. augusta nič neurobili a v najbližšej dobe zrejme ani neurobia – museli ju totiž prerušiť. Problém nastal na strane zhotoviteľa prác, ktorým sú spoločne prešovská Dúha a poľské ZUE. "Riešime tento stav tak, aby to bolo v konečnom dôsledku pre mesto aj obyvateľov čo najvýhodnejšie. Ale je to otvorená téma, ktorá sa v krátkej dobe - možno do dvoch dní - uzavrie," uviedol projektový manažér spoločnosti Dúha, Jaroslav Duleba.

Stavebníkom chýba materiál, bez ktorého sa nedá nič robiť. Firma si ho nemohla zabezpečiť pred začiatkom účinnosti zmluvy s mestom. "Nemohli sme vstupovať do takýchto záležitostí pred účinnosťou zmluvy, takže teraz, keď začíname tieto strategické materiály riešiť, sa ukazuje, že by rekonštrukcia tohto úseku bola časovo veľmi náročná a zdĺhavá," doplnil Duleba.

Keďže práce od uzavretia úseku druhého augusta vôbec nepokročili, DPMK bude musieť v najbližšej dobe vyriešiť obnovenie premávky električiek na stanicu. "Dopravný podnik mesta Košice realizoval výluku na základe požiadavky zhotoviteľa na dvoch úsekoch - Kuzmányho ulici a Staničnom námestí. Plníme si všetky povinnosti, ktoré nám boli zadané v priebehu prípravy realizácie prác," uviedla na margo vzniknutej situácie hovorkyňa DPMK, Michaela Karaffová.

Ak by teraz výluka pokračovala, na trati pri stanici by sa stále nič nerobilo a mimoriadna situácia v mestskej hromadnej doprave by mohla trvať ešte aj v zime. Pravdepodobne sa teda s rekonštrukciou pri železničnej stanici začne až na budúci rok. Takýto variant pripustil aj projektový manažér Dúhy, Jaroslav Duleba: "Aby nebolo obmedzenie dopravy zo stanice počas celej doby výstavby, existuje alternatíva, že to budeme robiť až na budúci rok, pričom zatiaľ bude premávka na stanici neobmedzená."

Na druhom rekonštruovanom úseku - Kuzmányho ulici aj v priebehu dnešného dňa robotníci s pomocou ťažkých strojov vyberali staré koľaje. Podľa Dulebu by tu mali práce v blízkej dobe nabrať oveľa rýchlejší spád: "Teraz by malo dôjsť k výraznému nárastu kapacít na stavbe a aj k štandardizovaniu všetkých postupov." Ako dodal, práce na Kuzmányho zdržalo odkrývanie panelov pod koľajnicami a následné určenie technologických postupov.

Zdroj: facebook Rádia Košice

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V sobotu 2.8.2014 sa začína s modernizáciou električkových tratí v rámci projektu IKD. 
Preto budú v termíne od 2.8.2014 uzavreté koľajové trate na obratisku Staničné námestie.
Zmeny v MHD nájdete tu: Obmedzenia električkovej dopravy
Kvôli uzavretiu obratiska na Staničnom námestí dôjde v priebehu budúceho týždňa aj k zmene organizácie autobusovej dopravy. Všetky linky autobusovej dopravy budú zastavovať na mimoriadnych stanovištiach na ulici Staničné námestie.

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Re: škoda reči, aj nadpisu

(Edo, 28. 9. 2015 22:13)

Je na tom konkretne nieco zle ?
Mozno to nevyzera dobre a mohli tam byt nejaky kocky, ale inak nic ine nema zmysel. Tam sa bude chodit permanentne takze spekulovat s nejakym zatravnenim a podobne by bola hlupost.

Re: Re: škoda reči, aj nadpisu

(Ikar, 28. 9. 2015 23:04)

Noooo ok, chodí sa tam permanetne, však práve preto... aby kukal každý na asfalt ? :D ... fakt tam mohla byť dlažba no :/ .... ale napr ja by som sa uspokojil aj s kobercovou trávou ... čo už tam po nej... ta... zdrala by sa a čo ? :D však bolo by čo robiť raz za rok :P :P

Re: Re: Re: škoda reči, aj nadpisu

(kosican, 29. 9. 2015 7:53)

zabudni, nie si vo svajciarsku ci madarsku -debrecen ci miskolc ,skoda ..aj podla mna by tam umela trava pasovala najlepsie,aj dlazba by bola lepsie riesenie hoc aj take kocky ako na NO

Re: Re: Re: Re: škoda reči, aj nadpisu

(Tatranka, 29. 9. 2015 11:24)

Nemáte jedno či si tam roztlčiete hubu o asfalt alebo dlažbu? Mali by to očalúniť... :-D

Re: Re: škoda reči, aj nadpisu

(Miro, 29. 9. 2015 20:23)

Nie nie, trávu som nemyslel. Jednoznačne tam mala ísť dlažba. Teraz to vyzerá tak, že im buď došiel čas alebo dlažobné kocky a drbli tam asfalt. A ďalšia vec že to úplne neladí s ostatnými v meste.

Re: škoda reči, aj nadpisu

(peto, 29. 9. 2015 13:03)

prave tam som myslel ze daju vsade dlazbu a na druhej strane obluku bude trava vedla cesty a potom trava aj smerom na most... tož asi asfalt maju prebytok tak to dzigaju vsade

otazka

(Edo, 24. 9. 2015 21:45)

Vysvetli mi niekto ten obrazok 30 z 22.9. ?
Nepoznam projekt, sledujem to co sa deje, ale nechapem tomu teraz. Tie kolaje co zjavne (zatial) nikde nekoncia tak ostanu ? Ako sa zmeni doprava ? Ved tam isla cesta k stanici. Bude sa tam teraz robit obluk pre cestu ci pojde ponad tie kolaje ? Nie je niekde nacrt ako to ma vo finale vyzerat ?

Re: otazka

(didinko, 25. 9. 2015 20:18)

Presne tak. tie koľaje čo nikam nevedú tak ostanú (pravdepodobne navždy). Postaviť ich museli, bola to podmienka na preplatenie financií z eurofondov (akože integrovaná doprava, ktorú v KE integrovať nemá kto). Veď tu nefunguje ani inegrácia MHD a Eurobusu, tak nechápem tie fantasmagórie so železnicou.

Re: Re: otazka

(Ikar, 25. 9. 2015 22:40)

Pozrite sa, o tomto projekte som počul asi pred 10 rokmi prvý krát a smial som sa z duše, že je to ale riadna hlúposť, nikdy sa také niečo nestane... a hola pred rokom keď som začal pozerať čo sa robí kde tak som skoro na zadok padol ( nehladiac na to kto to robí a ako .... ) Isté je to že sa to začalo. To že to bola podmienka odovzdania, áno bola, ale vysvetlite mi potom NAČO sa modernizuje a elektrifikuje železničná trať na juhu ? Len tak zo srandy? alebo to je znova to Vaše " je to v podmienke na preplatenie eurofondov " ? Nemyslím si, že je to len kvôli tomu :) .... A keď sme pri nejakých podmienkach tak v takom prípade bude vyzerať aj napojenie na sieť ŽSR pretože to pôjde tiež z eurofondov a tiež tam asi bude tá " podmienka " ... Nechcem teraz vyzerať ako svätec alebo niečo také. Ale ak sa raz veci pohli tak to už asi ťažko niekto zastaví.... Myslím že sa nejedná o otázku či a kedy to urobia ( napojenie na ŽSR ) ale to či sa to bude vôbec využívať...

Re: Re: Re: otazka

(Granite, 25. 9. 2015 23:29)

No to je dobrá otázka...či sa to bude používať. Avšak aktéri čerpania EU fondov sa podľa mňa také otázky vôbec nepýtajú. Podstatné je, ako minúť peniaze....tak sa vytvorí dopravný model, prepočíta sa to, pridajú sa "hausnumerá" a nastaví tak, aby to vyšlo pre EÚ.
Môj odhad ale je, že tento systém neprináša pre Košice výrazný benefit:
1. Drahé a zložité Tramtrainy (+predpoklad, že železnica prejde na 25 000V 50Hz )
2. Neviem, či je takým benefitom, že TT odbočí na stanici a dovezie ťa na Štúrovu ulicu alebo MMM. Podľa mňa to isté urobí integovaný lístok a za omnoho menej peňazí.
3.Železničná stanica v centre mesta = peši sa dostaneš do centra za 10 min.
4. Omnoho dôležitejšie by bolo dobre urobiť električku na Ťahanovce (ale neťahať ju po okraji sídliska) Ale tak sa mi zdá, že toho sa naozaj nedožijeme.
Result = jedná sa len o veľkú GO = generálnu opravu

Re: Re: Re: Re: otazka

(Tatranka, 27. 9. 2015 9:44)

No veď jasné! To tu omieľam už aspoň rok. Nic nebude, žádné tramtréjn Bohúšu... :-D

Re: Re: otazka

(Edo, 26. 9. 2015 0:28)

uz som nasiel detaily na http://imhd.zoznam.sk/ke/doc/sk/13306/1-etapa-projektu-Integrovanej-kolajovej-dopravy.html
Odpoved na moju otazku je tam:
Prístupová komunikácia na Staničné námestie bude preložená približne 9 metrov južne, zrealizované budú aj nové končené zastávky autobusov MHD.
Nebol som tam dlhsie ako to vyzera v reale, ale to teda budu musiet zrezat dost z priestorov jedneho aj druheho parkoviska a pravedpodobne to bude aj divne vyzerat s tymi slepymi kolajnicami v strede. Ach...

Re: Re: otazka

(Tatranka, 27. 9. 2015 9:41)

No náhodou? Teraz je integrovaný Eurobus s DPMK. Veď DPMK zachádza na AS, či? :-D

nástupištia

(Tatranka, 20. 9. 2015 15:55)

Tie nástupištia, to je fakt zlatý klinec celej rekonštrukcie! To je šité na mieru pre Taškentwageny /Vario LF2+/? Stred bezbarierový, začiatok a koniec vysokobariérový... :-D

Re: nástupištia

(LOL, 21. 9. 2015 11:06)

šak Logika nepusti, ta ňe! The Rainbow saga continues...

nechápem

(neviem, 11. 9. 2015 22:38)

Fotka 431. Pod tym pieskový prechodom už sú nové koľajnice len ich zasypali aby sa mohli mechanizmi dostať cez ne do obratiska alebo od vytrhania starých s tym úsekom ešte vobec nič nerobili? Ako viem ze take prechody sa robia asi až nakoniec ale tak veď to nestihnu sak tam maju dve take prechody na obratisku a nehovoriac o tom ako sa vyriešilo to napojenie na ŽSR... nepači sa mi to. Predtym išla brika z mosta pekne rovno az na obratisko teraz jedna slučka, druha slučka. výhybka križovanie cez kolaje no koniec... To v ke nieje ziadna firma ktora by projektovala taketo stavby ? Je mi to blbe, že aka si česka firma "rozhoduje" ako to bude vyzerat v inom meste o ktorom nevie nic. dostane plany na papieroch a nestara sa ze to bude na ..... capne stlpy do stred chodnika, napojenie spravy takto.... a kopec inych... Ako nerozumeim sa moc do toho ale tak trocha viac citenia by to chcelo :D a este k tym verejnym obstaravaniam som chcel a sutaziam. Ved ono to je tak ze zakazku musi vyhrat vzdy ten kto ponuka najnižšiu cenu nie? tak potom co sa cudujeme ze to robia mantaci ako duha :D a na druhej strane keby to robila ina firma za viac penazi tak by z toho ludia robili kauzu ze preco sa to robi za tak draho ked sa dalo aj lacnejsie. ako aj s tym cetečkom .... tak neviem teraz... Ked vyhra lacna firma vsetci nadavaju jak to odfušovali a ked vyhra draha tak je z toho škandal. no za malo penazi ani nemozme vela cakat nie? opet moj laicky pohlad mozno je to inak a len trepem. :)

Re: nechápem

(Ikar, 12. 9. 2015 10:23)

K tým prejazdom :), stačí si prelistovať fotky a všetko tam nájdete, sú tam už nové koľaje, zasypané. Cit pre stavbu takéhoto charakteru ? Dovolím si povedať, že na SR nie je firma ktorá má s projektovaním takéhoto niečo ako je IKD skúsenosť :), s toho vyplýva, že je logické ak to projektovala zahraničná firma, ak by to projektoval niekto kto s tým nemá skúsenosti tak by ten projekt vyzeral asi tak ako samotné realizovanie stavby firmou DÚHA. A čo sa týka capania stĺpov do stredu chodníka, tak toto sa mi tiež vôbec nepáči, hold taký je dnes trend projektovania a navrhovania, niečo sa navhrne s tým aby to malo funkčnosť, nikto nehľadí na detaily alebo na to či to má logiku :/

Re: nechápem

(amigo, 12. 9. 2015 10:33)

K tým firmám: ak ked to vyhrala lacná firma, robila by kvalitne, keby bol na stavbe stavebný dozor (pozor! na takej veľkej stavbe treba aspoň 15 ľudí -to 1 človek neustráži), ktorý by kvalitu prísne kontroloval: napr. betón nespĺňa podľa laboratórnych skúšok parametre? - všetko vybrať a znovu, krivý obrubník? - rozobrať a postaviť nanovo, doviezli ste nekvalitné stožiare na VO? jednoducho zakázať ich osadiť a pod. Nabudúce si to rozmyslia. Všetko je len na investorovi, ako mu na tej stavbe záleží...

Re: Re: nechápem

(Tatranka, 12. 9. 2015 12:49)

Si bol na stáži na západ od našej hranice? My idzeme vlasnu drahu znaš? :-D

nestihnu to

(mykeyway, 9. 9. 2015 23:35)

Ako pozerám tak nemajú šancu stihnuť to do 28.9.2015 :) Kto sa somnou stavi? :D